2021. december 19. 21:38 - Hunor_

El a kezekkel a papámtól! - Kritika

Ez csak mese

elakezekkel-e1639155108330-1024x576.jpg

A film főszereplője Dorka (Marczinka Bori), az elszánt és cserfes kislány nem nyugszik miután megtudja, mostohát kap. Viola (Pálmai Anna), András (Bokor Barna) újdonsült jegyese ugyanis pont annyira gonosz, mint a mostohák legtöbbje a mesekönyvek sötétebb lapjain. Dorka megállíthatatlan, hiszen miután édesapja táborba küldi őt, barátait is bevonva száll szembe a újdonsült gondviselőjével. Itt találkozik András a szimpatikus táborvezetővel, Eszterrel (Csobot Adél), aki a mostohával ellentétben pedig egy tökéletes pótmamának bizonyul. Véleményük következik.

Dobó Kata legújabb elképzelése olyan, mint egy félig-meddig jól sikerült dobostorta, ahol a karamelltető még lecsúszik az ember torkán, viszont az étvágygerjesztő sütemény többi része egy ízetlen maszlag, melyre az első falat után már ránézni is rossz. Nos, a kinézet a legtöbb helyen stimmel, ahogy a cukrászdákban a sütemények túlnyomó része is. A díszletek és a jelmezek a lehető legnagyobb rendben vannak, így filmről élsőre abszolút Alice Csodaországban, vagy akár Charile és a csokigyár című Tim Burton alkotások jutottak eszembe. Tehát a látvánnyal semmi gond nincs, feltéve, ha sikerül gyorsan magunk mögött hagyni, azokat a jeleneteket ahol erőszeretettel használták a vizuális effektusok különböző formáit a készítők. 

elakezekkelapapamtol01.jpg

Ezzel szemben viszont sokszor minden egyéb szempontból rettentő kínos nézni ezt a filmet. A történetét tekintve pedig egy pontól megmagyarázhatatlan és zavaros, ami sajnos odáig vezet, hogy egy idő után a film kidobja magából a nézőt és sokkal inkább foglalkozna mással, mint egy bugyuta és gyorsan elfelejthető, különböző valós díszeletek és silány CGI jelenetek kombinálta világgal. Ez egy olyan koncepció, mely legfeljebb a kisebb korosztályt tudja lekötni a látványvilágával, annak ellenére, hogy többek között a műfaját tekintve egy családi filmről van szó. A története semmilyen téren nem okoz maradandó élményt, valamint a zenei világa sem hangzatos, a daloknak meg épphogy sikerül kissé árnyalni a karaktereket. Egyszóval semmivel nem több ez a film a véletlenszerű zenéivel, mint azok nélkül lenne.

el-a-kezekkel-a-papamtol.jpg

Dobó Kata legújabb mozija, olyan mint egy üres szaloncukorpapír a karácsonyfán. Odalépve és kibontva azt, látjuk, hogy nincs benne semmi, hiszen gyermekünk már megette belőle a csokit és visszaakasztotta az üres csomagolóanyagot a fára, hogy ne szerezzünk tudomást a turpisságáról. Jobban belegondolva lehetséges, hogy erről a filmről sem kellett volna tudomást szerezzünk, pont úgy, ahogy szülőként az édesség hűlt helyéről sem. Csak hagyjuk ott érintetlenül, had lógjon tovább a mozis weblapok filmkínálatában.

Összegzésképp:

Sajnos a látvány nem minden, hiszen egy történetért ülünk be a moziba, mely jelen helyzetben nem több egy kaotikus, elfelejthető és leginkább érdektelen elképzelésnél. Egy musical, melyben a zenék kiváltképp zavaróak, és egy családi film, mellyel valószínűleg csak egy vékonyabb réteg tud azonosulni.

el_a_kez.png

Címkék: kritika mozi flim
3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://milyenvoltkritika.blog.hu/api/trackback/id/tr4616788204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hauptrichter2 2021.12.20. 20:43:28

Színorgia van, az pazar, sztori, az ... az nem annyira van, illetve zavaros, de a színészek ezért nem szidhatók.

Dan da Man 2021.12.21. 07:58:09

Annyira kíváncsi lennék, hogy ki a felelős azért, hogy ennyire gyenge lett? Vajon kinek nem tűnt fel a forgatókönyvet olvasva, hogy ez harmatos? És miért nem javíttatta ki?
Magyarán: ki az inkompetens?
Hibáztathatnám Dobó Katát is, de őróla tudom, hogy inkompetens. De voltak még mellette "producerek", illetve az NFI-nél fejlesztésen esett át, ahol kellett, hogy legyen kijelölt dramaturg is.
Tehát a dolog legolcsóbb részét sikerült elrontani: egy jó forgatókönyvet írni. Ízlés és kompetencia hiánya.
A zenei résznél pedig ízlésé. Mert zenét írni sokan tudnak. "Jó" zenét (tehát aminek van jellege is), azt kevesebben. Talán olyan embert kellett volna felkérni...
süti beállítások módosítása